Promocja bezpieczeństwa i służby w Policji. Mundurowi uczestniczyli w Targach Pracy w Otwocku
W dniu 19.11.2024. policjanci z Otwocka oraz Komedy Stołecznej Policji mieli zaszczyt gościć na Powiatowych Targach Pracy i Edukacji 2024 organizowanych przez Powiatowy Urząd Pracy w Otwocku. Policjanci na swoim stoisku przedstawili, jak wygląda procedura kwalifikacyjna do służby w Policji.
Policjanci z Komendy Powiatowej Policji w Otwocku wraz z policjantką z Sekcji do spraw Doboru Wydziału Kadr Komendy Stołecznej Policji na zaproszenie Starosty Otwockiego Pana Tomasza Laskusa oraz Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy w Otwocku Pana Wiesława Leszko uczestniczyli w Powiatowych Targach Pracy i Edukacji, które odbyły się 19.11.2024 r. w Hali Sportowej przy Zespole Szkół Nr 2 im. Marii Skłodowskiej-Curie w Otwocku.
Policjanci przygotowali stoisko informacyjne dzięki któremu uczestnicy targów mieli niepowtarzalną okazję porozmawiać z policjantkami i zadać pytania dotyczące ścieżek rozwoju zawodowego w Policji. Policjanci tłumaczyli, jak wyglądają poszczególne etapy rekrutacji do służby. Policjanci opowiadali, jak wygląda służba w Policji, ich stoisko cieszyło się ogromnym zainteresowaniem.
Kandydat do służby powinien posiadać:
- posiadać co najmniej średnie wykształcenie lub średnie branżowe,
- posiadać polskie obywatelstwo,
- posiadać nieposzlakowaną opinię,
- być nieskazanym prawomocnym wyrokiem sądu za przestępstwo lub przestępstwo skarbowe,
- korzystać z pełni praw publicznych,
- posiadać zdolność fizyczną i psychiczną do służby w formacjach uzbrojonych, podległych szczególnej dyscyplinie służbowej, której gotów jest się podporządkować,
- dawać rękojmię zachowania tajemnicy stosownie do wymogów określonych w przepisach o ochronie informacji niejawnych,
- osoby podlegające kwalifikacji wojskowej powinny posiadać uregulowany stosunek do służby wojskowej.
podkom. Patryk Domarecki/ks