Aktualności

Informacja

Strona znajduje się w archiwum.

„Seniorze, nie daj się!” otwoccy profilaktycy promują bezpieczeństwo seniorów z lokalnymi przewoźnikami

Data publikacji 18.09.2018

„Seniorze, nie daj się!” to wspólna akcja profilaktyczna stołecznej Policji, Straży Miejskiej i Związku Banku Polskich. Wśród partnerów tej akcji są też przewoźnicy, między innymi Metro, MZA i Tramwaje Warszawskie. Akcja ta ma charakter kampanii informacyjnej, a jej celem jest uświadomienie seniorom skali zagrożeń, które mogą ich dotknąć w życiu codziennym, szczególnie oszustw na wnuczka, krewniaka, policjanta czy też prokuratora. Profilaktycy z otwockiej komendy włączyli się w promocję bezpieczeństwa seniorów. Współpracę z policjantami nawiązał jeden z lokalnych przewoźników „Mini Bus”, umieszczając w swoich autobusach plakaty informacyjne. Zachęcamy wszystkie podmioty do współpracy z otwocką Policją. Naszym celem jest bezpieczeństwo osób starszych.

Policyjni profilaktycy z otwockiej jednostki włączyli się w akcję promocyjną kampanii informacyjnej realizowanej na terenie Warszawy oraz przyległych powiatów.

„Seniorze, nie daj się!” pod takim właśnie hasłem ruszyła kampania, której głównym celem jest przestrzeganie osób starszych przed zagrożeniami, a w szczególności oszustami, którzy wykorzystując ufność staruszków, podszywają się nie tylko pod rodzinę, ale również pod policjantów - po to, aby pod legendą wymyślonej historii, wpłynąć na seniorów, aby ci przekazali im swoje pieniądze.

„Seniorze, nie daj się!” tym hasłem opatrzone są plakaty i ulotki, które policjanci przekazują instytucjom, bankom, a także przewoźnikom.

Na terenie powiatu otwockiego do promocji działań Policji włączył się karczewski „Mini bus”, którego właściciele zgodzili się, aby w autobusach pojawiły się plakaty promujące akcję profilaktyczną dla seniorów.

Funkcjonariusze zachęcają do wspierania działań Policji. Policyjni profilaktycy chętnie nawiążą kontakt ze wszystkimi podmiotami, które rozumieją potrzebę przestrzegania przed zagrożeniami.

Serdecznie dziękujemy Andrzejowi Mosakowi, Tadeuszowi  Pleskotowi i Filipowi Pleskotowi z firmy „Mini Bus” za zaangażowanie się w akcję profilaktyczną i umieszczenie materiałów informacyjnych w postaci plakatów w widocznych miejscach dla pasażerów korzystających ze środków transportu zbiorowego.

„Seniorze, nie daj się!”, niech to hasło zobaczą wszyscy, a dzięki wsparciu różnych podmiotów, informacja ta dotrze do jeszcze większej liczby seniorów.

dn

Powrót na górę strony