Deklaracja dostępności

Deklaracja dostępności strony podmiotowej Biuletynu Informacji Publicznej Komendy Powiatowej Policji w Otwocku

Komenda Powiatowa Policji w Otwocku zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony podmiotowej Biuletynu Informacji Publicznej Komendy Powiatowej Policji w Otwocku.

Data publikacji strony internetowej: 2020.09.22

Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2022.03.28

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:

  • liki PDF, DOC itp. - redaktorzy starają się ograniczyć do minimum korzystanie z takich plików i osadzać teksty bezpośrednio w serwisie. Odrębną kwestią jest poprawne formatowanie plików tak, by były one dostępne (np. powinny posiadać strukturę znaczników, czyli tagowanie),
  • administratorzy/redaktorzy dokładają wszelkich starań, aby dane zamieszczone na stronie były zrozumiałe oraz formatowane w sposób zgodny z zasadami dostępności,
  • część z opublikowanych zdjęć nie posiada opisu alternatywnego, mają one charakter promocyjny i nie stanowią bezpośredniego odniesienia do konkretnych informacji,
  • mogą zdarzyć się sytuacje, że niektóre filmy zamieszczone w serwisie mogą nie posiadać napisów lub innych wymaganych elementów, z uwagi na fakt, że opis ich zawartości stanowi integralną część artykułu, do którego są dołączone.

Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych

Oświadczenie sporządzono dnia: 2020-09-22

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

 

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Koordynatorem do spraw dostępności w Komendzie Powiatowej Policji w Otwocku jest mł. asp. Paulina Harabin, e-mail: paulina.harabin@ksp.policja.gov.pl, tel. 47 72 41 236.

W przypadku problemów z dostępnością architektoniczną lub do strony internetowej prosimy również o kontakt z wyżej wymienionym koordynatorem. Tą samą drogą można składać wnioski o udostepnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Na stronie internetowej Komendy Powiatowej Policji w Otwocku mogą znajdować się multimedialne treści, w przypadku których administrator nie jest w stanie zapewnić dostępności dla osób ze szczególnymi potrzebami. W takim przypadku prosimy o kontakt z oficer.prasowy.otwock@ksp.policja.gov.pl, w celu zapewnienia alternatywnego sposobu dostępu do tego elementu, zgodnie z Ustawą z dn. 08.05.2019r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych Art. 7 pkt.1.

Link do strony internetowej Rzecznika Praw Obywatelskich.

 

Dostępność architektoniczna

Komenda Powiatowa Policji w Otwocku:

Siedziba Komendy Powiatowej Policji w Otwocku, w której interesanci mogą załatwić sprawę znajduje się na ulicy Pułaskiego 7a w Otwocku. Siedziba oznaczona jest nazwą ulicy oraz tablicą informacyjną na gmachu budynku.

Przy wejściu głównym do budynku znajdują się schody oraz winda dla osób niepełnosprawnych, po lewej stronie przy drzwiach wejściowych do budynku znajduje się dzwonek przywoławczy wideodomofonu.

W hallu głównym znajduje się poczekalnia i punkt przyjęć interesanta, obsługiwany przez służbę dyżurną jednostki. Dyżurni nie posiadają przeszkolenia w zakresie języka migowego. Po prawej stronie w poczekalni znajduje się aparat telefoniczny. Można z niego skorzystać, aby połączyć się z policjantem lub pracownikiem Policji.

Interesanci nie poruszają się samodzielnie po obiekcie. Interesanci odbierani są z poczekalni i poruszają się po terenie komendy w obecności funkcjonariusza Policji lub pracownika komendy (osoby wprowadzającej). Przejście z poczekalni do dalszej części obiektu zabezpieczone jest drzwiami z zamkiem kodowym, przez które może przejechać osoba poruszająca się na wózku. Do dalszych części obiektu prowadzą schody.

Interesanci mogą być obsłużeni w pomieszczeniuznajdującym się w sąsiedztwie stanowiska kierowania, w którym służbę pełni służba dyżurna.

W budynku nie ma windy wewnętrznej. Toalety dla interesantów znajdują się na każdym piętrze budynku. Toaleta w poczekalni jest przystosowana do potrzeb osób poruszających się na wózku inwalidzkim. Przed budynkiem, na parkingu wzdłuż ulicy Pułaskiego wyznaczone jest miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnością.

Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. W budynku nie ma pętli indukcyjnych.

W okolicy budynku nie ma urządzeń dźwiękowych naprowadzających osoby niewidome i słabowidzące.

W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla. Istnieje możliwość załatwienia sprawy z pomocą tłumacza polskiego języka migowego i systemu języka migowego online w komendzie.

Komisariat Policji w Józefowie:

Siedziba Komisariatu Policji w Józefowie, w której interesanci mogą załatwić sprawę znajduje się na ulicy Wyszyńskiego 10 w Józefowie. Siedziba oznaczona jest nazwą ulicy oraz tablicą informacyjną na gmachu budynku.

Przy wejściu głównym do budynku znajdują się schody oraz podjazd dla osób niepełnosprawnych.

W hallu głównym znajduje się poczekalnia i punkt przyjęć interesanta, obsługiwany przez służbę dyżurną jednostki. Dyżurni nie posiadają przeszkolenia w zakresie języka migowego. Po prawej stronie w poczekalni znajduje się aparat telefoniczny. Można z niego skorzystać, aby połączyć się z policjantem lub pracownikiem Policji.

Interesanci nie poruszają się samodzielnie po obiekcie. Interesanci odbierani są z poczekalni i poruszają się po terenie komisariatu w obecności funkcjonariusza Policji lub pracownika komendy (osoby wprowadzającej). Przejście z poczekalni do dalszej części obiektu zabezpieczone jest drzwiami z zamkiem kodowym, przez które może przejechać osoba poruszająca się na wózku. Do dalszych części obiektu prowadzą schody.

Interesanci mogą być obsłużeni w pomieszczeniu znajdującym się w sąsiedztwie stanowiska kierowania, w którym służbę pełni służba dyżurna.

W budynku nie ma windy wewnętrznej. Toalety dla interesantów znajdują się na każdym piętrze budynku. Toaleta w poczekalni jest przystosowana do potrzeb osób poruszających się na wózku inwalidzkim. Przed budynkiem, na parkingu nie ma wyznaczonego miejsca parkingowego dla osób z niepełnosprawnością.

Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. W budynku nie ma pętli indukcyjnych.

W okolicy budynku nie ma urządzeń dźwiękowych naprowadzających osoby niewidome i słabowidzące.

W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla. Istnieje możliwość załatwienia sprawy z pomocą tłumacza polskiego języka migowego i systemu języka migowego online w komisariacie.

Komisariat Policji w Karczewie:

Siedziba Komisariatu Policji w Karczewie, w której interesanci mogą załatwić sprawę znajduje się na ulicy Kościelnej 57 w Karczewie. Siedziba oznaczona jest nazwą ulicy oraz tablicą informacyjną na gmachu budynku.

Przy wejściu głównym do budynku znajdują się schody oraz winda dla osób niepełnosprawnych.

W hallu głównym znajduje się poczekalnia i punkt przyjęć interesanta, obsługiwany przez służbę dyżurną jednostki. Dyżurni nie posiadają przeszkolenia w zakresie języka migowego. Bezpośrednio kontaktują się z policjantem lub pracownikiem Policji, w celu obsługi interesanta.

Interesanci nie poruszają się samodzielnie po obiekcie. Interesanci odbierani są z poczekalni i poruszają się po terenie komisariatu w obecności funkcjonariusza Policji lub pracownika komendy (osoby wprowadzającej). Przejście z poczekalni do dalszej części obiektu zabezpieczone jest drzwiami z zamkiem kodowym, przez które może przejechać osoba poruszająca się na wózku. Do dalszych części obiektu prowadzą schody.

Interesanci mogą być obsłużeni w pomieszczeniu znajdującym się w sąsiedztwie stanowiska kierowania, w którym służbę pełni służba dyżurna.

W budynku nie ma windy wewnętrznej. Toalety dla interesantów znajdują się na każdym piętrze budynku. Toaleta w poczekalni jest przystosowana do potrzeb osób poruszających się na wózku inwalidzkim. Przed budynkiem, na parkingu wyznaczone jest miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnością.

Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. W budynku nie ma pętli indukcyjnych.

W okolicy budynku nie ma urządzeń dźwiękowych naprowadzających osoby niewidome i słabowidzące.

W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla. Istnieje możliwość załatwienia sprawy z pomocą tłumacza polskiego języka migowego i systemu języka migowego online w komisariacie.

Posterunek Policji w Wiązownie:

Siedziba Posterunku Policji w Wiązownie, w której interesanci mogą załatwić sprawę znajduje się przy ulicy Leśnej 4 w Wiązownie. Siedziba oznaczona jest nazwą ulicy oraz tablicą informacyjną na gmachu budynku.

Przy wejściu głównym do budynku znajdują się schody oraz podjazd dla osób niepełnosprawnych.

Bezpośrednio po wejściu do obiektu znajduje się poczekalnia i punkt przyjęć interesanta, obsługiwany przez policjantów pełniących bieżącą służbę. Policjanci nie posiadają przeszkolenia w zakresie języka migowego. Interesanci są bezpośrednio obsługiwani przez policjantów.

Interesanci nie poruszają się samodzielnie po obiekcie. Interesanci odbierani są z poczekalni i poruszają się po terenie posterunku w obecności funkcjonariusza Policji lub pracownika komendy (osoby wprowadzającej). Przejście z poczekalni do dalszej części obiektu może przejechać osoba poruszająca się na wózku.

Interesanci mogą być obsłużeni bezpośrednio w pomieszczeniach policyjnych.

Pomieszczenia służbowe znajdują się zarówno na parterze, jak i na piętrze budynku.  W obiekcie nie ma windy wewnętrznej. Toaleta dla interesantów jest przystosowana do potrzeb osób poruszających się na wózku inwalidzkim. Przed budynkiem, na parkingu nie ma wyznaczonego miejsca parkingowego dla osób z niepełnosprawnością.

Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. W budynku nie ma pętli indukcyjnych.

W okolicy budynku nie ma urządzeń dźwiękowych naprowadzających osoby niewidome i słabowidzące.

W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla. Istnieje możliwość załatwienia sprawy z pomocą tłumacza polskiego języka migowego i systemu języka migowego online w posterunku.

Posterunek Policji w Kołbieli:

Siedziba Posterunku Policji w Kołbieli, w której interesanci mogą załatwić sprawę znajduje się na ulicy Szkolnej 4A w Kołbieli. Siedziba oznaczona jest nazwą ulicy oraz tablicą informacyjną na gmachu budynku.

Przy wejściu głównym do budynku znajdują się schody oraz podjazd dla osób niepełnosprawnych.

Bezpośrednio o wejściu do obiektu znajduje się poczekalnia i punkt przyjęć interesanta, obsługiwany przez policjantów pełniących bieżącą służbę. Policjanci nie posiadają przeszkolenia w zakresie języka migowego. Interesanci są bezpośrednio obsługiwani przez policjantów.

Interesanci nie poruszają się samodzielnie po obiekcie. Interesanci odbierani są z poczekalni i poruszają się po terenie posterunku w obecności funkcjonariusza Policji lub pracownika komendy (osoby wprowadzającej). Przejście z poczekalni do dalszej części obiektu może przejechać osoba poruszająca się na wózku.

Interesanci mogą być obsłużeni bezpośrednio w pomieszczeniach policyjnych.

W budynku nie ma windy wewnętrznej. Toaleta dla interesantów jest przystosowana do potrzeb osób poruszających się na wózku inwalidzkim. Przed budynkiem, na parkingu nie ma wyznaczonego miejsca parkingowego dla osób z niepełnosprawnością.

Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. W budynku nie ma pętli indukcyjnych.

W okolicy budynku nie ma urządzeń dźwiękowych naprowadzających osoby niewidome i słabowidzące.

W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla. Istnieje możliwość załatwienia sprawy z pomocą tłumacza polskiego języka migowego i systemu języka migowego online w posterunku.

Posterunek Policji w Celestynowie:

Siedziba Posterunku Policji w Celestynowie, w której interesanci mogą załatwić sprawę znajduje się na ulicy Reguckiej 5 w Celestynowie. Siedziba oznaczona jest nazwą ulicy oraz tablicą informacyjną na gmachu budynku.

Przy wejściu głównym do budynku znajdują się schody oraz podjazd dla osób niepełnosprawnych.

Bezpośrednio o wejściu do obiektu znajduje się poczekalnia i punkt przyjęć interesanta, obsługiwany przez policjantów pełniących bieżącą służbę. Policjanci nie posiadają przeszkolenia w zakresie języka migowego. Interesanci są bezpośrednio obsługiwani przez policjantów.

Interesanci nie poruszają się samodzielnie po obiekcie. Interesanci odbierani są z poczekalni i poruszają się po terenie posterunku w obecności funkcjonariusza Policji lub pracownika komendy (osoby wprowadzającej). Przejście z poczekalni do dalszej części obiektu może przejechać osoba poruszająca się na wózku.

Interesanci mogą być obsłużeni bezpośrednio w pomieszczeniach policyjnych.

W budynku nie ma windy wewnętrznej. Toaleta dla interesantów jest przystosowana do potrzeb osób poruszających się na wózku inwalidzkim. Przed budynkiem, na parkingu nie ma wyznaczonego miejsca parkingowego dla osób z niepełnosprawnością.

Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. W budynku nie ma pętli indukcyjnych.

W okolicy budynku nie ma urządzeń dźwiękowych naprowadzających osoby niewidome i słabowidzące.

W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla. Istnieje możliwość załatwienia sprawy z pomocą tłumacza polskiego języka migowego i systemu języka migowego online w posterunku.

Posterunek Policji w Sobieniach Jeziorach:

Siedziba Posterunku Policji w Sobieniach Jeziorach, w której interesanci mogą załatwić sprawę znajduje się na ulicy Duży Rynek 35 w Sobieniach Jeziorach. Siedziba oznaczona jest nazwą ulicy oraz tablicą informacyjną na gmachu budynku.

Przy wejściu głównym do budynku znajdują się schody oraz podjazd dla osób niepełnosprawnych.

Bezpośrednio o wejściu do obiektu znajduje się poczekalnia i punkt przyjęć interesanta, obsługiwany przez policjantów pełniących bieżącą służbę. Policjanci nie posiadają przeszkolenia w zakresie języka migowego. Interesanci są bezpośrednio obsługiwani przez policjantów.

Interesanci nie poruszają się samodzielnie po obiekcie. Interesanci odbierani są z poczekalni i poruszają się po terenie posterunku w obecności funkcjonariusza Policji lub pracownika komendy (osoby wprowadzającej). Przejście z poczekalni do dalszej części obiektu może przejechać osoba poruszająca się na wózku.

Interesanci mogą być obsłużeni bezpośrednio w pomieszczeniach policyjnych.

W budynku nie ma windy wewnętrznej. Toaleta dla interesantów jest przystosowana do potrzeb osób poruszających się na wózku inwalidzkim. Przed budynkiem, na parkingu nie ma wyznaczonego miejsca parkingowego dla osób z niepełnosprawnością.

Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. W budynku nie ma pętli indukcyjnych.

W okolicy budynku nie ma urządzeń dźwiękowych naprowadzających osoby niewidome i słabowidzące.

W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla. Istnieje możliwość załatwienia sprawy z pomocą tłumacza polskiego języka migowego i systemu języka migowego online w posterunku.

 

Połączenie z Policją za pomocą systemu języka migowego online jest także możliwe poprzez połączenie wideo przez Internet z dowolnego urządzenia i miejsca.

Aby dowiedzieć się, jak skorzystać z usługi tłumacza PJM/SJM online, w jednostce Policji lub przez Internet, przejdź do strony euslugi.policja.pl

Usługa tłumacza w siedzibie Komendy Stołecznej Policji jest dostępna w dni robocze, od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00-17.00.

Personel biura przepustek nie posiada przeszkolenia w zakresie języka migowego

Powrót na górę strony